Jak kupować ?

Tematy ogólne w tym jak zacząć.

Moderatorzy: mkozubski, krisaczek

BlueAngel
nowicjusz
nowicjusz

Jak kupować ?

Post autor: BlueAngel » 12 gru 2006, 08:11

Witam wszystkich
Mam dylemat i nie wiem jak z niego wybrnąć. Chodzi mi o sposób zakupu młodych rybek. Przy założeniu, że będzie to ta sama odmiana barwna.
Czy ryby kupować od jednego hodowcy, czy od dwóch lub nawet trzech.
Wiele opini krąży w literaturze na ten temat. Jedni są za jednym hodowcą gdyż w ten sposób możemy ustrzec się od przywleczenia jakiejś zarazy
i zarażenaia pozostałych ryb, inni są za kilkoma hodowcami. I nie wiem na co się zdecywować. Potrzebuję Waszej opinii jako praktyków w hodowli Dysków.
Z góry dziękuję za każde sugestie.

POZDRAWIAM
Robert Paprota

wiesiek
entuzjasta
entuzjasta

Post autor: wiesiek » 12 gru 2006, 10:52

Nie mam zbytniego doświadczenia w dyskowcach, ale, opierając się na wieloletnich doświadczeniach w hodowli innej "zwierzyny", uważam, że najlepiej miec' kilku dobrze rozeznanych hodowców. Czyli - zakup ryb z różnych, ale pewnych źródeł.
To dobre, zwłaszcza dla uniknięcia tzw. chowu wsobnego, który skutkuje wadami genetycznymi (głównie karłowacenie i inne felery oraz powielanie błędów w fenotypie rybek).
Nio, chyba, że jeden, wypróbowany hodowca daje gwarancję "niekrewniaczych" rybek - wtedy jest super.
A przeciwko przywleczeniu i rozplenieniu "zarazy" wymyślono kwarantannę, wielokrotnie opisywaną na tych łamach. Najnowsze "trendy" w tym temacie mówią o wydłużeniu kwarantanny do 4 tygodni.

darekpaszek
nowicjusz
nowicjusz

Post autor: darekpaszek » 03 lut 2007, 18:27

Kupilem moje dyskowce chyba u 5-ciu roznych chodowcow. Wazne jest tylko zeby ryby zdrowo wygladaly: oczy,pletwy,forma,itd.
Kazda nowo zakupiona rybe trzeba natomiast przez conajmniej 2 tygodnie obserwowac w kwarantanie

J-23
entuzjasta
entuzjasta

Post autor: J-23 » 03 lut 2007, 22:03

wiesiek pisze:. Najnowsze "trendy" w tym temacie mówią o wydłużeniu kwarantanny do 4 tygodni.